Yritys

Isännöinti ILO Oy:n tarina

Parhaat yritysideat syntyvät yleensä yllättävissä tilanteissa, jotka eivät välttämättä liity toisiinsa. Näin ILOn tarinakin sai alkunsa.

Katriinan ja Päivin ystävyys alkoi aikoinaan lasten päiväkotitaipaleella. Pikaiset kuulumiset vaihdettiin aamuisin ja iltaisin lapsia viedessä ja hakiessa. Yhteiset päiväkotitapaamiset jäivät historiaan, mutta ystävyys jatkui ja kuulumisten vaihtaminen jatkui kävelylenkeillä.

Katriina kaipasi muutosta projektipäällikön työnkuvaansa IT-alalla pitkään toimineena ja olipa mielessä käynyt opiskelukin ihan toiselle alalle. Päivi puolestaan oli salaa haaveillut omasta isännöintiyrityksestä ja leikkimielisesti asiasta oli jo kotona vitsailtu. Päivillä oli kokemusta ja koulutusta isännöinti-, kiinteistö- ja rakennusalasta. Yli kymmenen vuoden kiinteistövälittäjän kokemuksella hän myös tunsi hyvinkääläiset asunto-osakeyhtiöt ja isännöitsijätoimistot eli paikallinen toimintakenttä oli tuttu, joten oli luontevaa, että keskustelu kääntyi usein sinne puolelle.

Asiaa pohdittiin, laskelmoitiin ja puitiin monelta eri kantilta. Uskallammeko hypätä täysin uudelle alalle ja perustaa isännöintitoimiston ns. tyhjästä? Alalla kuitenkin riitti toimijoita. Usko ja luottamus omaan osaamiseen, ideaan ja alan tarjoamiin mahdollisuuksiin saivat naiset liikkeelle. Myös Katriina kouluttautui isännöitsijäksi ja yhteinen yritys sai hyvinkin nopean lähtölaukauksen alalle, muiden toimijoiden joukkoon.

Ideasta toteutukseen

Yrityksen nimi Isännöinti ILO Oy syntyi yrityksemme palvelukonseptista. Halu palvella asiakkaita ihmisläheisesti, henkilökohtaisesti, suurella sydämellä ja ilolla. Nämä arvot ovat niitä, joilla asiakkaidemme luottamus on saavutettu ja joilla sitä vahvistetaan tänäkin päivänä.

Yritystoiminta lähti hyvin liikkeelle ja taloyhtiöitä tuli asiakkaiksi nopealla tahdilla. Jopa niin, että Suvi otettiin ensin joukkoon auttavaksi kädeksi isännöitsijäharjoittelijana. Suvi lunastikin varsin nopeasti paikkansa pienessä työyhteisössä pirteällä, asiakaspalveluhenkisellä ja innostuneella otteellaan, joten hänet palkattiin kiinteistösihteeriksi asiakaspalveluun.

Anne hyppäsi kelkkaan syksyllä 2018. Hänellä on vankka kokemus taloushallinnosta ja isännöintialalta. Asiakaspalveluhenkisenä, toimeen tarttuvana ihmisenä hän on hyvin sopeutunut ILOn työyhteisöön. Isännöintityön lisäksi hän hoitaa kaikkien taloyhtiöiden osakkaiden muutostyöilmoitukset.

Rautainen ammattilainen Irene on huolehtinut taloyhtiöidemme kirjanpidosta ja hänen ammattitaitoonsa on helppo luottaa, sillä kokemusta alalta on vuodesta 1997 lähtien.

ILO tänä päivänä

Tänä päivänä toimintamme on tasapainossa ja asiakkuuksia on sopivasti. Useat teistä olette kulkeneet kanssamme reilun kuusivuotisen yritystaipaleemme ajan. Muutto hurmaaviin toimitiloihin Wanhalle Verstaalle luo meille uuden tekemisen meininkiä ja halun kehittää yritystoimintaamme entisestään. Suuntaamme katseen tulevaisuuteen, seuraamme aktiivisesti alan kehitystä ja tartumme mahdollisuuksien mukaan uusiin tuuliin.

Toivomme, että ILOn kanssa on hyvä olla ja asioida. Me olemme olemassa Teitä varten.